Friday, May 30, 2008

အတိတ္ကိုေဆာင္ေသာ္

၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ အေရးအခင္းကာလ ၊ စက္တင္ဘာလ(၁၂)ရက္ေန႕မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အေနရာအႏွံအျပား ကပ္ထားတဲ့ လႈံ႕ေဆာ္ေရးစာေစာင္ေတြမွာ ၂၄ နာရီ ႀကိဳတင္ သတိေပးခ်က္ဆိုၿပီး ေဖာ္ျပထားတာ အားလံုးမွတ္မိၾကဦးမွာပါ။

အဲ့ဒီေၾကျငာခ်က္မွာ ၁၃-၉-၈၈ ရက္ေန႕ ၊ မြန္းလြဲ (၁)နာရီ ထုတ္လႊင့္သည့္ ျမန္မာ့႐ုပ္သံရဲ႕ ပထမဆံုး သတင္းအျဖစ္ လမ္းစဥ္ပါတီအစိုးရ ႏႈတ္ထြက္လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီမိုက္ေရစီ ၾကားျဖတ္အစိုးရဖြဲ႕ေပးၿပီး အာဏာလႊဲအပ္လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္လႊင့္ရမယ္၊ အဲ့ဒီလို မထုတ္လႊင့္ရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အေရးႀကီးေနရာ ဌာနေတြကို ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္းမွ အေျမာက္နဲ႕ ပစ္မယ္၊ ေလယာဥ္နဲ႕ ဗံုးႀကဲမယ္လို႕ လက္မွတ္အတုေတြထိုးၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။

အဆိုပါ ေၾကျငာခ်က္ျဖန္႕ေ၀တဲ့ စက္တင္ဘာလ(၁၂)ရက္ေန႕မွာပဲ ၾကယ္ငါးပြင္း သေဘၤာ ေကာ္ပိုေရး႐ွင္းပို္င္ အင္း၀သေဘၤာ ျပည္ပမွ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသို႕ ျပန္၀င္လာစဥ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ေရမိုင္ ၁၉၀ ခန္႕အကြာ ေနရာမွာ အေမရိကန္ ေရတပ္သေဘၤာအုပ္စု သေဘၤာ (၅)စီး ေရာက္႐ိွေနေၾကာင္း ေတြ႕ရလို႕ သက္ဆိုင္ရာကို အခ်ိန္မီ သတင္းပို႕ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီ သေဘၤာအုပ္စုမွာ ေလယာဥ္တင္သေဘၤာေတြ၊ ကုန္းသြား၊ ေရသြား စစ္ေရယာဥ္ေတြျဖစ္ေနလို႕ သက္ဆိုင္ရာက အေမရိကန္ သံ႐ံုးကို ေခၚေျပာေတာ့မွ အံ့အားသင့္ၿပီး ၂၄ နာရီအတြင္း ထြက္ခြာေပးမယ္လို႕ ၀န္ခံေျပာၾကားခဲ့တယ္။

အဲ့ဒီ အေမရိကန္ စစ္သေဘၤာေတြ ျမန္မာ့ေရပိုင္နက္ထဲမွာ ဘာျဖစ္လို႕ ေရာက္႐ိွေနတာလဲ။ သံ႐ံုးရဲ႕ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အေျခအေနေတြ ႐ႈပ္ေထြးလာရင္ သံ႐ံုးမိသားစုနဲ႕ ၄င္းႏိုင္ငံသားမ်ားကို ကယ္ဆယ္ရန္အတြက္လို႕ ယုတၱိမ႐ိွတာနဲ႕ အေၾကာင္းျပခဲ့တယ္။ တကယ္တမ္းမွာ အဲ့ဒီ သံ႐ံုးမိသားစုအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံျခားသား (၂၆၇)ဦးဟာ အထူးေလယာဥ္နဲ႕ စက္တင္ဘာလ(၁၁)ရက္ေန႕ကတည္းက ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ထြက္ခြာသြားၿပီး ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။

အခု ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ၊ ေမလဆန္း နာဂစ္မုန္တုိင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ဧရာ၀တီတိုင္း ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ ေဒသ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ရန္ကုန္တုိင္း ေတာင္ပိုင္းေဒသေတြမွာ ထိခိုက္ ပ်က္ဆီးဆံုး႐ႈံးမႈေတြ မ်ားျပားခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ တာ၀န္႐ိွသူေတြ ၊ တပ္မေတာ္သားေတြ၊ ျပည္သူေတြက အဲ့ဒီ ေဒသေတြကို ေန႕ခ်င္း ညခ်င္း ျဖန္႕ခြဲေရာက္႐ိွလာၿပီး အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရး၊ ကူညီေစာင့္ေ႐ွာက္မႈ လုပ္ငန္းေတြကို အခ်ိန္နဲ႕ တေျပးညီ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ေဘးဒုကၡေရာက္႐ိွ ေနသူမ်ားဆီ ပထမဦးဆံုး ေရာက္႐ိွသြားၿပီး အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးပမ္းကူညီ ေစာင့္ေ႐ွာက္ႏိုင္ခဲ့တာပဲ ျဖစ္တယ္။

အဲ့ဒီ ေနာက္ပုိင္းက်မွ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ ကယ္ဆယ္ေရးအတြက္၊ အထူးေလ့က်င့္ထားတဲ့ စစ္သားေတြ ၊ စစ္သံုးယာဥ္ေတြ၊ ကူညီေရးပစၥည္းေတြ အျပည့္အစံုပါ၀င္တဲ့ အေမရိန္ကန္ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာအုပ္စု ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသ ျမန္မာ့ေရပိုင္နက္နဲ႕ အနီးဆံုးေနရာမွာ ေရာက္႐ိွေနၿပီး ၀င္ေရာက္လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ျပဳသင့္တယ္လို႕ အေနာက္မီဒီယာေတြက အသံကုန္ဟစ္လာတယ္။

နားစြန္ နားဖ်ား၊ အေပၚယံ႐ွပ္ၿပီးၾကားတဲ့သတင္းေတြ၊ ေရာ့ကြက္ ဟာကြက္ေတြကို လက္ကုန္ႏိႈက္ၿပီး သတင္းဦး သတင္းထူးျဖစ္ေအာင္ မျပည့္ မစံု ေဖၚျပတဲ့ သတင္းေတြကို ကိုးကားၿပီး ငါ.......မကယ္ရင္ ေသဖြယ္ျဖစ္ေတာ့မယ့္အတုိင္း က်ီးေတြလို ၀ိုင္းအာက်တယ္။ သူ႕ထက္သူ လူစြမ္းေကာင္းလုပ္ႏိုင္တဲ့ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးကဆိုရင္ ဘယ္သူက ခြင့္ျပဳျပဳ၊ မျပဳျပဳ အတင္း အဓမၼ ၀င္ေရာက္လုပ္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတဲ့အထိ လမ္းေၾကာင္းေပးခဲ့တယ္။ ျပင္သစ္ စစ္သေဘၤာ တစ္စင္းနဲ႕ ၿဗိတိန္မွ စစ္သေဘၤာတစ္စင္းေတာင္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္လာတဲ့အထိ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။

၁၉၈၈ က ေဖာ္ျပပါ ျဖစ္စဥ္နဲ႕ အခု ၂၀၀၈ ျဖစ္စဥ္ဟာ မနည္းကို ဆြဲယူေနတာကို ေလ့လာ သံုးသပ္ေတြက႐ိွရပါတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္အတြင္းကို မထိခလုတ္ ထိခလုတ္ လုပ္လာတဲ့ သေဘာျဖစ္ေနတယ္။ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖရဲ႕ “ ဆာဂ်င္ေတာင္ ဦးခ်လို႕၊ ပလူးၾက ေျပးႀကိဳအခါခါ ၊ ေခြးသို႕ပမာ” လူတန္းစားပ်က္ တစ္စုကလည္း အူယားဖားယားနဲ႕ ကယ္ပါယူပါ တစာစာ လုပ္ျပခဲ့ၾကတယ္။

မ်ိဳးခ်စ္ျပည္သူေတြကေတာ့ ၂၁ရာစုမွာ ေက်ာခ်မွ ဓါးျပမွန္းသိတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးကို လံုး၀ လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး။ အတိတ္ကို ေဆာင္လိုက္ရင္၊ ဒီယုန္ျမင္လို႕ ဒီၿခံဳထြင္လိုက္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ ဆိုတာ ေတြ႕႐ိွလိုက္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ အရပ္စကားနဲ႕ ခပ္ပါးပါးေလး ေကာက္ခ်က္ေပးရရင္ေတာ့ “နင္..... သနားတာ ၊ ငါ ......သိပါတယ္” ဆိုတဲ့ ေကာက္ခ်က္ကို ေပးရမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ကာလ ဂ်ပန္အေျပး၊ မဟာမိတ္တပ္ေတြ အ၀င္မွာ ေလဒီဂ်စ္ဆိုတဲ့ မိန္းမပ်က္ေတြ ေပၚခဲ့ဖူးတယ္ မဟုတ္လား။ ကယ္ပါယူပါ တစာစာလုပ္ေနၾကတဲ့ လူတန္းစားပ်က္ အုပ္စုအေနနဲ႕ အခုထက္ ပိုပ်က္သြားလည္း အေၾကာင္းမဟုတ္ေပမယ့္ တုိင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ အမ်ိဳးဂုဏ္ ဇာတိဂုဏ္ကို လံုး၀ အထိပါး ခံမွာ မဟုတ္ဘူးလို႕ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။

No comments: